یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات

یادداشتهای یک دانشجوی فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالب - مقالات - برنامه ها و پروژه های مربوط به فناوری اطلاعات و رایانه گاها علمی و اجتماعی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

لینک های مفید 2


تورنت (Torrent) چیست؟

 

Torrent یک شبکه اشتراک گذاری فایل بین کاربران است. یعنی کاربران این شبکه فایل هایی را که روی کامپیوتر خود دارند، با کمک یک برنامه خاص بین بقیه کاربران به اشتراک می گذارند. توجه کنید که دانلود در این شبکه از طریق اتصال کاربران به یکدیگر صورت می گیرد و نه از طریق دانلود از روی یک سایت خاص.

محل فایلهای موجود در تورنت بر خلاف روشهای دیگر دانلود، هارد دیسک کامپیوتر Seeder ها می باشد. شخصی برای اولین بار فایلی یا فایل هایی را در اختیار عموم می گذارد و بعد از مدتی دانلودکننده ها به آپلود کننده تبدیل می شوند. مثلاً شما فایل 700 مگابایتی را از تورنت دانلود می کنید علاوه بر دانلود، همزمان بخشهایی که در هارد شما ذخیره شده آپلود شده و در اختیار افرار دیگر قرار می گیرد. در نهایت و پس از دانلود شدن کامل فایل می توانید به عنوان Seeder باقی بمانید و یا اینکه فایل را از لیست (نه از هارددیسک خود) حذف کنید.

.

 

برای دانلود باید به تعداد Seedها توجه داشته باشید. اگر تعداد Seeds، صفر باشد پس آپلود کننده ای وجود ندارد و شما یک کیلوبایت هم دانلود نخواهید داشت. همیشه فایلهایی را برای دانلود استفاده کنید که تعداد Seeds بالاتر داشته باشند. هر چه تعداد آپلود کننده بیشتر باشد سرعت دانلود شما (نسبت به سرعت اینترنت) بالاتر خواهد بود.

● Leechers تعداد افرادیست که در حال دانلود فایل مربوط می باشند.

● اگر قصد دانلود فایلهای حجیم از تورنت را دارید حتماً از سایتهایی استفاده کنید که کاربران نظرات شخصی خود را پس از دانلود می نویسند تا از سالم بودن برنامه ، ویروسی نبودن و مشکلات احتمالی آگاهی پیدا کنید.

برای دانلود از تورنت از نرم افزارهایی مانند µTorrent استفاده می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 7 / 5 / 1391برچسب:تورنت (Torrent) چیست؟, ] [ 9:2 ] [ کاوه حق پناه ]
.: Weblog By KMF :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ صرفا جهت علاقمندان به فناوری اطلاعات و رایانه و انجام امور مربوط به دروس و پروژه ها میباشد. (البته شایدم یکمی بیشتر). البته ناگفته نمونه که علاوه بر مطالب عنوان شده ، مطالبی نیز در باب اجتماعی و فرهنگی و هنری و گاها نیمه 30یا30 که پیگرد نداشته باشه :) جهت اطلاع و آگاهی شما عزیزان گذاشته شده. همه مطالب متعلق به بنده نبوده و بعضآ توسط ساير دوستان و اون دسته عزیزانیه که مطالبشون موجوده و نتونستم منبعش رو پیدا کنم، ارائه ميشه. شما نيز چنانچه تمايل به ارسال مطلبی داشته باشيد،با كمال مسرت آنرا با نام خودتان در وبلاگ منتشر ميكنم. تاریخ تاسیس: 20 مهر 1390 ارادتمند شما: کاوه حق پناه
موضوعات وب
1 لینک های مفید
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

امکانات وب
Online User